Exposanten

Ontmoet de vakkundige ondersteuners voor uw facilitaire inkoop

Het inkopen van goederen en diensten vallend onder facilitair management. Enkele voorbeelden zijn: archiefbeheer, automaten, beveiliging, catering, drukwerk, keukeninrichting, kantoor benodigdheden, schoonmaak, verhuizingen en wagenpark. Het inkoopproces bestaat uit diverse stappen. Behoeftestelling, specificeren, selecteren, contracteren, bestellen, bewaken en nazorg en evaluatie. Iedere stap vereist kennis van zaken. Het specificeren is voor aanvang van groot belang. Hierin staat wat, in welke hoedanigheid, hoeveelheid en overige functionele eisen het goed of dienst aan moet voldoen. De basis voor de andere stappen. Inkopen is een vak apart. Niet iedere aanbesteding mag zomaar worden gedaan. De wet geeft aan wanneer en hoe bij grote bedragen de aanbesteding moet worden uitgevoerd en voor welke instanties dit geldt. Geen inkoper in het bedrijf aanwezig, dan is het raadzaam een inkoopbedrijf in te schakelen.

Informatieve brochures voor deelnemers: