Nieuws deelnemers

Met innovatie de customer journey verbeteren

Innovation = key! Mensen willen zich continue blijven ontwikkelen en willen altijd innoveren. Ook in het dagelijkse leven. Vrijwel iedereen wil met de nieuwste schoenen, kleren en smartphone rondlopen. Hieruit kun je opmaken dat de consument de nieuwste spullen wilt hebben. Hier kunnen bedrijven op inhaken, door mee te vernieuwen met hun klanten of gasten. Dit zal de customer journey aanzienlijk verbeteren.

Als klanten of gasten een bedrijf bezoeken en zien dat ze daar de nieuwste gadgets hebben, zullen ze hier direct van opspringen. Zeker de jongere generatie zal hier enthousiast over zijn. Je onderscheidt jezelf hiermee ten opzichte van je concollega’s. Mensen raken enthousiast over de technologie en willen vaker naar jouw bedrijf toekomen om gebruik te maken van deze technologieën.

Er zijn bedrijven waarbij de innovatie nog wel eens achterblijft. Doordat ze niet of niet goed gebruik maken van de technologie, willen sommige zaken wel eens langer duren. Dit kan de klant of gast irriteren omdat hij hier niet op wilt gaan wachten. Dit zijn vaak randzaken die volbracht moeten worden bij een bezoek aan een bedrijf. De gast wilt zo snel mogelijk gebruik kunnen maken van de dienstverlening van het bedrijf.

Coronatijd

Bedrijven moesten in het begin van de coronatijd enorm snel schakelen. Alles ging op slot en een fysieke wereld werd ineens een digitale wereld. Op dat moment moesten veel bedrijven innoveren omdat ze dat voorheen niet hebben tijdig gedaan. Een fysieke winkel had bijvoorbeeld een webshop nodig en een restaurant had een goede website nodig waarop gasten eten konden bestellen.

Doordat bedrijven zijn gaan innoveren, hebben ze de klanttevredenheid van hun klanten en gasten toch op peil kunnen houden.

Digitaal gebruik

Door de coronatijd zijn steeds meer consumenten en bedrijven gedigitaliseerd. Voorheen waren ze dat nog niet, maar door de coronatijd waren ze genoodzaakt dit wel te doen. Omdat dit enorm goed is bevallen en dit een verbetering is op de klantenservice, houden ze dit in stand. Het mobiele gebruik is in de corona tijd dan ook aanzienlijk gestegen. Het mobiele gebruik heeft de afgelopen jaren al een stevige groei doorgemaakt maar dit is door de corona tijd nog steviger geworden. Technologie die uitgevoerd kan worden op een desktop of smartphone, wordt door consumenten al snel gezien als innovatie.

Meer informatie
Banner nieuwsbank