Boodschappen: oplossing voor tijd en budget

Tijd en budget zijn vaak een probleem voor boodschappen doen in de zorg. Het kan een overweging zijn om een beroep te doen op een bezorgservice te doen in de zorg. Een voorbeeld illustreert hoe dit gaat in de praktijk.

De ervaring komt van Chantal van Geven, werkzaam in de zorg voor dementerende ouderen met geheugenproblemen. Chantal en haar team verzorgen de dagbesteding voor de cliënten die daardoor langer thuis kunnen blijven wonen. “Wij laten alles wat we aan boodschappen nodig hebben door Jumbo bezorgen. Van de cupjes jam tot de shampoo.”

Tijd en budget
Zijn de grootste bottlenecks als we over de boodschappen praten. “In alles wat we doen staat de cliënt op één. Voor hen halen we het maximale uit ons boodschappenbudget.” Door te kiezen voor het huismerk, vindt Chantal een juiste verhouding in prijs-kwaliteit. „Ook wil je overdag alle aandacht aan de groep geven. De boodschappen deden we daarom vroeger regelmatig in onze eigen tijd. Dat kwam dan beter uit.”

Nu komt Jumbo ze brengen. De bezorger staat iedere dinsdag tussen 10 en 12 voor de deur. „Daardoor kunnen we nog meer tijd aan de cliënten geven.”

Ze bestelt alles wat er nodig is bij Jumbo. Van de koffie tot de lunch. Ook de spullen voor de schoonmaak en het wc-papier. „Zelfs de bingo-prijsjes bestellen we mee. Dat wordt iedere week keurig volgens afspraak geleverd.”