Breed assortiment warme dranken voor diverse klanten

De voorziening voor warme dranken is een belangrijke. Zonder ‘bakkie koffie’ komen velen moeilijk op gang. Maar het kan ook gaan om thee of cacao.

Een leverancier die daarin zegt te kunnen voorzien is J.J. Darboven. Met een grote variatie aan merken en producten probeert het de diversiteit van koffie, thee en cacao te weerspeigelen.

„Dit omvat de Darboven-klassieker IDEE KAFFEE, maar evengoed de lokale koffie van ID ORIGIN, als de traditionele specialiteiten en nieuwe composities van EILLES TEE en de cacaovariëteit in de COCAYA-lijn. Elk merk heeft zijn eigen flair en onderscheidende smaakervaring.”
De warme dranken kunnen op verschillende manieren bereid worden en zijn daarom geschikt voor allerlei werelden: de detailhandel, de buitenshuismarkt en de vendingsector. „Wat alle merken gemeen hebben, is dat alleen de beste ingrediënten uit geselecteerde teelgebieden worden gebruikt voor de productie.”

Achter de merken van J.J. Darboven gaat een hele wereld schuil. Elk merk heeft haar eigen karakter, wat unieke genietmomenten oplevert. „De smaken van  de merken kunnen de levensvreugde van Latijns-Amerika oproepen, de vuren van Afrika doen
oplaaien of herinneringen oproepen aan een heerlijke espresso op een heerlijke espresso op een prachtige Italiaanse piazza. Wat alle merken gemeen hebben, is dat alleen de beste ingrediënten uit de beste teeltgebieden ter wereld worden gebruikt voor de productie.”

Buitenshuismerken
Als marktleider in het buitenhuissegment, in het bijzonder de horeca en hotellerie, zegt J.J. Darboven zijn volledige expertise te tonen in warme dranken. De wensen van verschillende klantgroepen vereisen een breed scala aan producten. Met 15 regionaal en internationaal bekende koffiemerken als Alfredo Espresso, J.J. DARBOVEN CLASSICS, Café Intención of ID Origins.

De premium theemerken zijn onder andere het bekende EILLES TEE met zijn assortiment van meer dan 200 hoogwaardige theesoorten; PLATAEANUM voor het hoogste theeplezier voor het chique hotel- en gastronomiesegment; Chaipur, dat trendy chai-creaties biedt.

De zoete afsluiter uit het assortiment is COCAYA, ‘het cacaomerk van J.J. Darboven, dat dankzij de verschillende cacaopercentages altijd het perfecte kopje drinkchocolade is’.

Koffie, thee en cacao
Bij koffie gaat het volgens J.J. Darboven om melanges van hoogwaardige afkomst of om koffiesoorten uit de beste teeltregio’s ter wereld. En veel van deze koffies zijn bovendien gecertificeerd. Zo beschikt het Fairtrade-merk Café Intención over een uitgebreid assortiment kwalitatief hoogwaardige Fairtrade-koffie, waarvan de meeste producten ook biologisch worden geteeld. De Mövenpick-capsules dragen op hun beurt het label van de Rainforest Alliance en helpen de regenwouden te beschermen.

Thee wordt gekenmerkt door veel cultuur en heeft op zijn beurt hele culturen beïnvloed, als deze zeer aromatische, uit China afkomstige warme drank. Het premium theemerk EILLES TEE biedt meer dan 200 aromatische soorten in verschillende verpakkingen, van losse thee tot Tea Diamond® of theezakjes. „PLATEANUM® heeft een selectie van bijzonder voortreffelijke theesoorten voor de eisen van de hooggeplaatste en moderne hotelindustrie. De trendy Chai creaties in Indiaase stijl worden aangeboden door het Chaipur® merk, wat een temperamentvolle toevoeging is aan elke theekaart.”

Thee wordt gekenmerkt door veel cultuur en heeft op zijn beurt hele culturen beïnvloed, als deze zeer aromatische, uit China afkomstige warme drank. Het premium theemerk EILLES TEE biedt meer dan 200 aromatische soorten in verschillende verpakkingen, van losse thee tot Tea Diamond® of theezakjes. „PLATEANUM® heeft een selectie van bijzonder voortreffelijke theesoorten voor de eisen van de hooggeplaatste en moderne hotelindustrie. De trendy Chai creaties in Indiaase stijl worden aangeboden door het Chaipur® merk, wat een temperamentvolle toevoeging is aan elke theekaart.”

Tegenwoordig consumeert elke Nederlander gemiddeld 4,5 kilo chocolade per jaar. Niet verwonderlijk dus dat cacao en drinkchocolade steeds populairder worden als onderdeel van lifestyle-dranken en daarmee het warme drankenassortiment in elk gastronomisch bedrijf afmaken. Met de producten van de COCAYA-lijn innoveert J.J. Darboven het drinken van chocolade en cacao op een eigentijdse manier. Twee van de tien variëteiten zijn ook Fairtrade en biologisch gecertificeerd.