Met standfotografie krijgt standcommunicatie veel groter bereik
Met standfotografie krijgt standcommunicatie veel groter bereik
Met beeld zeggen woorden vaak meer dan alleen woorden. Op vakbeurzen is dat niet anders. Een standbemanning kan nog zo goed uitleggen, maar als het bijbehorende beeld ontbreekt, gaat dat meestal minder goed. Zo ook met de communicatie naar de bezoekers die de stand niet bezoeken of de geïnteresseerden, die niet op de beursvloer komen. Stuur hen een foto met commentaar en de stand krijgt meer betekenis.
Natuurlijk kan ieder standbemanningslid met de eigen smartphone foto’s van de beursaanwezigheid maken en deze verspreiden. Naast de mindere kwaliteit van de foto’s is een nadeel, dat dit dikwijls ongeorganiseerd gebeurt. Daardoor beperkt het communicatieve en commerciële resultaat zich onnodig tot de relaties en kennissen van de individuele leden van de standbemanning.
Bij de juiste aanpak kan verspreiding van de aanwezigheid van de deelnemer op de vakbeurs een veel groter bereik krijgen. Daarbij valt te denken aan het versturen van een fotografische impressie naar de eigen relaties, het mobiliseren van de medewerkers om op hun sociale mediakanalen van de aanwezigheid melding te maken of om voor de website een fotocollage samen te stellen.
Meer lezen
Waarom het communiceren met foto’s op de sociale media overlaten aan het toeval, als de deelnemer het vooraf prima kan organiseren?