Waarom promotieartikelen uitdelen op een beurs?
Waarom promotieartikelen uitdelen op een beurs?
Het weggeven van promotie-artikelen op de vakbeurs lijkt niet meer van deze tijd te zijn. We hebben al bijna alles, lijden daarnaast aan overconsumptie en de inkoopprocedures nodigen ook al niet uit. En toch dragen promotie-artikelen om meerdere redenen nog altijd toe aan een succesvolle beursdeelname.
Zo biedt het overhandigen van een ‘weggevertje’ de mogelijkheid om in gesprek te komen met de beursbezoeker. Op zijn minst vergemakkelijkt het deze stap. En als een presentje raakvlak heeft met het aanbod van de deelnemer is het zelfs een belangrijk aanknopingspunt om het gesprek daarover te beginnen. En reikt de deelnemer het presentje pas na het gesprek uit om de beruchte ‘folderrapers’ voor te blijven, daarmee wordt nog altijd het signaal aan de bezoeker afgegeven, dat hij diens komst op prijs heeft gesteld.
Daarnaast draagt het geven van een promotie-artikel de kans om het bedrijf langer dan het standbezoek duurde, onder ogen te brengen als er een logo van de deelnemer op staat of als het raakvlakken heeft met zijn aanbod. Is de beursbezoeker al een relatie dan zal deze de gift weten te waarderen en de band versterken. En vergeet niet, dat het meedragen van een promotie-artikel over de beursvloer, de deelnemer ook meer zichtbaarheid geeft onder de beursbezoekers.
Meer lezen
Voor het juiste promotie-artikel gaan deelnemers naar de leverancier, die niet alleen verkopen, maar ook adviseren kan.