Alle redenen voor maaltijdbezorging op de werkplek

Veel facilitaire diensten lopen tegen het probleem aan dat de maaltijdverstrekking in het bedrijfsrestaurant niet altijd overeenkomt met de werktijden van hun collega’s. Overwerk en wisseldiensten nopen medewerkers dan elders te gaan eten of honger te lijden. Automaten op het werk verhelpen dit probleem slechts ten dele. In toenemende mate laten bedrijven daarom maaltijden op de werkplek bezorgen.

Wat in veel bedrijven niet meegenomen wordt, is dat maaltijdbezorging een grotere uitwerking heeft dan alleen het stillen van de honger op niet-courante tijden. Zij kunnen medewerkers ook maaltijdvoordelen bieden. Zo kunnen maaltijden ook gezien worden als een extraatje voor de medewerkers. Als een vorm van waardering. Verder draagt het bij aan de ontwikkeling van een betere bedrijfscultuur, want het bevordert de sociale omgang met de collega’s. Tenslotte kan maaltijdbezorging ingezet worden om het imago van het bedrijf te bevorderen onder aanstaande collega’s.

Bij zo’n maaltijdbezorging moet wel goed op de fiscus gelet worden. Voor een bedrijf het weet, is die aan tafel aangeschoven en heeft zich ontpopt als de grootste veelvraat. Dat kan vermeden worden door de maaltijdbezorging een strikt zakelijk karakter te geven. Dat kan uiteraard ook voor de hybride werkenden, want thuiswerk valt ook onder zakelijke maaltijdbevordering. Steek daarom vrijblijvend uw licht op op de beursvloer. Daar staan de specialisten op het gebeid van maaltijdbezorging.

Foto: Thuisbezorgd.nl Maaltijdbezorging reikt verder dan het stillen van de honger.