Kantoorinrichting zoveel meer dan alleen meubilair

Bij de inrichting van kantoren spelen tal van afwegingen een rol. Vaak valt er de aard van de gebruiker, het bedrijf of de facilitair verantwoordelijke uit af te leiden. Zo stelt de administratief werkende andere eisen aan de inrichting dan de directeur, de account-manager of de productmanager. Uit de verschillende soorten kantoorinrichting kan dan ook worden opgemaakt welke uitstraling de opdrachtgever voor ogen stond. Is de kantoorinrichting efficiënt, open of flexibel; dan wel comfortabel of sober; spelen representativiteit en het imago een rol; is deze modern of traditioneel; en bedoeld voor de directie of de receptioniste?

Naast de doelstelling en de uitstraling spelen bij de kantoorinrichting ook maatschappelijke trends een belangrijke rol met duurzaamheid, circulariteit en milieuverantwoord voorop. Kantoorinrichting dient ook te beantwoorden aan het Nieuwe werken, zodat deze flexibel en digitaal moet zijn, want niet meer gebruikt door een en dezelfde medewerker en uiteraard met alle systemen verbonden. Tegelijkertijd dient kantoorinrichting te beantwoorden aan het uitstralen van het imago, beleefd kunnen worden, de gezondheid te ondersteunen, ergonomisch verantwoord te zijn en ‘warm’ te zijn.

En over welke onderdelen we het dan allemaal hebben? Uiteraard meubilair, vloeren, plafonds, wanden en opbergsystemen, naast aanvullingen als planten(bakken), ophangsystemen, kleurstellingen, raambekleding en werkplekaccessoires.
Kortom een goede kantoorinrichting kan niet zonder een bezoek aan de beursvloer, waar inspiratie, kennis, informatie, oriëntatie en deskundige ondersteuning hand in hand gaan.

Aandachttrekkers

Akoestiekexpert

Bazelmans

BuildingLine

Cabb-in

Dersimo

De Vries

Durable Nederland

EASY Noise Control

Ecolution

Gantner

Herculan

Kitchen at Work

Lavazza

Markant

Mobile Locker

Noki Lock

Nonhebel

OPNIEUW!

Pillen Group

Primetime

Ritswand

SigNature Indoor Plants

Studio SKEZ

Valor Services Group

Vandenbossportief.nl

Videobellen