Eens per jaar tevredenheid meten is niet meer van deze tijd. Echter is het van belang om een gefragmenteerde aanpak van methodes, diverse systemen & enquête tools te voorkomen. Hoe pak je dat aan? Hoe houd je grip op die beleving?
Er wordt nog te vaak gefocust op het meten van de tevredenheid. Terwijl de focus zou moeten liggen op het anticiperen op basis van de resultaten. Dat is namelijk waar je het verschil kunt maken. Om daar te komen, zijn er meerdere stappen nodig: vooronderzoek, meten en analyseren. Pas daarna volgt de belangrijkste stap anticiperen.
Door op de juiste manier doorlopende en kort-cyclische inzichten te verzamelen, kun je veel beter een vinger aan de pols houden en vele malen sneller bijschakelen. Door dit te combineren met verdiepende onderzoeken waar nodig, zorg je er niet alleen voor dat je een vinger aan de pols houdt, maar ook dat je daadwerkelijk de diepte in kunt op zoek naar specifieke verbeterpunten. Daarnaast zorgt dit ervoor dat je perfect kunt vergelijken om zo van de verschillende situaties te leren.
Door dit als geheel in een strategische & structurele aanpak te vangen, verhoog je de grip op beleving en daarmee op tevredenheid.