Bezoekers Exposanten
inlog exposant

Voorlopig lezingenprogramma

Jan van Bon

ERVARING

Voorzitter
Stichting SURVUZ
januari 2015 - heden
De Stichting SURVUZ ondersteunt en stimuleert de verbetering van dienstverlenende organisaties. SURVUZ ontwikkelt en beheert daarvoor methoden en instrumenten die door dienstverleners kunnen worden gebruikt bij de verbetering van hun prestatie. SURVUZ beheert de USM-methode, voor Universeel Service Management. USM is een methode, met bijbehorende instrumenten en voorzieningen, die toepasbaar is in alle servicedomeinen, zowel de facilitaire domeinen (gebouwbeheer, personeelszaken, financiën, ICT, catering, etc.) als de primaire domeinen (zoals overheden, telecombedrijven, etc.). SURVUZ ondersteunt service management experts die hun kennis willen delen, gebaseerd op de methoden en instrumenten die door SURVUZ worden ontwikkeld en beheerd. SURVUZ accrediteert partners en certificeert individuen die de USM-methode willen inzetten. Geautoriseerde parters, experts en producten worden gepubliceerd op het SURVUZ-platform.

OPLEIDING

Biomathematica
Rijksuniversiteit Groningen
augustus 1971 – augustus 1978
Biomathematica

SPECIALISATIE

Servicemanagement
-
Het inrichten en verbeteren van de werkwijze van dienstverlenende organisaties. Normen en standaarden voor dienstverlenende domeinen, bv ISO41001, EN15221, NEN7510, ISO20000, ISO9001, ISAE3402, COBIT, ISO27001, ISO18295 Tooling voor serviceorganisaties (ITSM, FMIS) Enterprise Service Management Architectuur

Lezingen door: Jan van Bon, SURVUZ


..............................................................................................................................................................................................................................
Donderdag
13:30 - 13:50
Zaal 2
Strategisch facilitair management

Hoe richt je Integrated Facility Management op een eenvoudige wijze in?

De verregaande integratie met ICT leidt tot toenemende integratie-uitdagingen voor serviceorganisaties. Eiland-denken is geen optie meer. Maar hoe richt je Integrated Facility Management op een eenvoudige wijze in? De lezing demonstreert hoe organisaties hun interne diensten kunnen integreren o.b.v. een eenvoudig leerbare werkwijze, waarvoor gratis hulpmiddelen beschikbaar zijn.

Woensdag
15:00 - 15:20
Zaal 1
Strategisch facilitair management

Hoe integreer je ondersteunende diensten?

Integratie van diensten vergt onontkoombaar een zekere mate van standaardisatie. Maar hoe ver moet je daar in gaan? Wat is cruciaal? Welke volgorde is vereist voor een effectieve aanpak? Deze lezing geeft antwoord op deze en andere vragen rond het thema integratie van ondersteunende diensten. De voorgestelde aanpak kunt u daarna zelf toepassen, met gratis ondersteunende middelen en zonder dure consultants te hoeven inhuren.