Digitalisering heeft ook invloed op kantoorartikelen

Onder kantoorartikelen vallen alle benodigdheden die nodig zijn bij administratieve (kantoor)werkzaamheden. Deze artikelen hoeven niet standaard op ieder bureau aanwezig te zijn. Veel voorkomende kantoorartikelen zijn nietmachines, perforators en paperclips.

De facilitaire dienst moet zorg dragen dat iedereen de juiste voorzieningen heeft om zijn/haar werk uit te voeren en de organisatie de vastgestelde doelen kan behalen. De kantoorartikelen worden, vooral bij grote organisaties, groot ingekocht en opgeslagen in het magazijn zodat er altijd voldoende aanwezig is voor de medewerkers. Denk aan papier, schrijfgerei, enveloppe-etiketten, agenda’s, kalenders, stempels, inktpatronen, cartridges, lijmsoorten, plakband, perforator, paperclips, sleutelkastje, opbergmappen en ordners. Voor al de kleine kantoorartikelen zijn opberg-mogelijkheden die op, onder en/of boven het bureau te plaatsen zijn. Denk hierbij aan postvakken, pennenbakken, magneten voor de paperclips, etc.

Door de steeds verdere digitalisering worden kantoorartikelen steeds minder vaak gebruikt. Denk daarbij aan pen en papier, en daarmee ook zaken als gummen, paperclips en ordners. Kantoorartikelen zullen nooit helemaal verdwijnen uit het kantoorbeeld. Echter is wel merkbaar dat er per generatie minder gebruikt wordt gemaakt van deze artikelen.

Duurzaamheid en circulariteit spelen een belangrijke rol bij kantoorartikelen.

Ruitenheer

Van Zelst Automaten