
Zet uw medewerkers actief in bij de communicatie over de bedrijfsdeelname. Er zijn talloze vormen:
- Laat hen hun zakelijke mail afsluiten met een uitnodiging om hen op de vakbeurs te komen bezoeken, vergezeld van een oproep tot registratie via hun mail.
- Verzoek hen om hun account op hun sociale media in te zetten voor de communicatie over de deelname.
- Ook kunnen zij na een klantbezoek een schriftelijke uitnodiging achterlaten, zodat de relatie het nog eens goed kan overwegen. Desnoods bellen zij na enkele dagen op met de vraag of het allemaal goed is gekomen en of het niet beter is om er tijdens een kopje koffie op de vakbeurs over na te praten.
- Verzoek hen om hun persoonlijke klantcontacten uit te nodigen om elkaar te ontmoeten op de vakbeurs.
- Biedt hen de mogelijkheid om de klant bij zijn bezoek aan de stand iets cadeau te doen. Om de waardering voor de klant uit te drukken.
- Organiseer een tafel op de gastenlunches en vraag hen om hun goede klantcontacten aan tafel uit te nodigen.
- Laat hen een presentatie op het Oplossingenplein verzorgen en vraag hen daarvoor meteen hun zakelijke relaties uit te nodigen om te komen luisteren.
- Biedt hen aan om op de beursvloer lotjes voor aanwezige relaties uit te delen.
- Of geef iedere verkoper de mogelijkheid om 5 van zijn beste relaties een bosje bloemen te mogen aanbieden op de vakbeurs.
Deze en bij nog vรฉel meer gelegenheden kunnen medewerkers ingezet worden bij het succesvol maken van de beursdeelname. Beleg er een overleg tussendoor over of vraag hen om ook 5 goede ideeรซn op te schrijven, waarvan u er een uit kiest om uit te voeren.

De eigen medewerkers zijn prima inzetbaar als roeptoeter voor de stand op de beursvloer.