Duurzaam, verantwoord ondernemen is de trend. Hoe dat in te vullen? Waar op te letten als je als afnemer wenst dat de leverancier in dat opzicht de zaken op orde heeft? Een voorbeeld van een koffiebrander, die figuurlijk zorgt voor ‘zuivere koffie’.
„Onze bedrijfscultuur wordt gekenmerkt door een grote verantwoordelijkheid. Dit geldt niet alleen voor de omgang met onze zakelijke partners en klanten, maar ook met betrekking tot onze uiteenlopende sociale verplichtingen. We ondersteunen belangrijke sportieve en culturele evenementen, creëren mogelijkheden voor integratie en leggen de basis voor meer sociale interactie.”
Zo profileert J.J. Darboven zich, bekend als koffiebrander en leverancier van andere warme dranken.
„Voor onze producten en service zorgen we voor een constante hoge kwaliteit. Om continu aan onze hoge kwaliteitsnormen te voldoen, hebben we in 1999 in overeenstemming met DIN ISO 9001 een gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem geïmplementeerd. We zijn er echter van overtuigd dat ondernemerschap ook sociaal en ecologisch duurzame actie vereist en dat dat basisvoorwaardes zijn voor de succesvolle ontwikkeling van ons bedrijf en de wereld waarin we leven.”