
Bezoekersservices voor een nóg aantrekkelijkere beursvloer
Om de beursvloer zo aantrekkelijk mogelijk voor bezoekers te laten zijn, deed de organisatie een beroep op de medewerking van sponsorende deelnemers, die bereid zijn om bepaalde bezoekersservices te ondersteunen. Samen met de beursorganisatie zorgen deze deelnemers ervoor, dat bezoekers de bersvloer meer bijzonder beleven. Een overzicht van de bezoekersservices op de beursvloer staat onder op deze pagina. Ieder bericht verwijst naar een toelichting op een andere pagina.
De beursorganisatie selecteerde bezoekersservices op een aantal kenmerken. Naast bezoekersvriendelijkheid mogen de bezoekersservices ook niet opdringerig zijn. Bezoekers kunnen er kosteloos gebruik van maken en de toepassing draagt bij aan een aantrekkelijkere beursvloer. Dat laatste geeft bezoekersservices ook hun praktische karakter.
De afzonderlijke bezoekservices zijn allemaal toegelicht op een eigen pagina, zodat de bezoeker inzicht krijgt om er optimaal gebruik van te maken. Voor zover dat niet al voor zich spreekt. Bij vragen en/of opmerkingen kunnen bezoekers rechtstreeks contact opnemen met de ondersteunende standhouder(s) van hun keuze. Uiteraard nemen zij allemaal deel aan de vakbeurs, zodat zij ook op de beursvloer terug te vinden zijn. Een bezoek aan hun stand wordt dan ook op prijs gesteld.
Omdat de beursorganisatie de bijdragen van de deelnemende standhouders ondersteunt, brengt hij hen ook onder de aandacht van de beursbezoekers. Naar verwachting gebeurt dat niet te opdringerig of irritant. Bezoekersservices die niet zijn gesponsord, maar voor rekening van de organisatie komen, zullen eveneens worden gecommuniceerd, maar zonder verwijzing naar een sponsorende deelnemer.

Een van de oudste bezoekersservices is de ‘Koffie voor vroege vogels’.