Koffie drinken reikt veel verder dan een kopje koffie

‘Koffie, koffie, lekker bakje koffie’, zong Rita Corita voor het eerst in 1958. Het leidde tot een grote hit, die nog ieder jaar vele malen ergens wordt afgespeeld. Het was in een tijd, dat koffie inderdaad alleen nog een bakje koffie was. Die tijd ligt inmiddels al weer lang achter ons.

Het maakt natuurlijk al veel uit van welke koffiebrander de koffie afkomstig is. Iedere koffiebrander koopt zijn eigen bonen in, brandt deze op zijn eigen manier en houdt er een eigen branding op na. En uiteraard zijn we er nog niet met alleen de koffie, want toevoegingen als suiker, melk of cacao; wijze van verpakking, inschenken en presenteren; alsmede het soort koffie-automaat bepalen mede hoe het bakje koffie smaakt, eruit ziet of wordt beleefd.

En dan hebben we het alleen nog maar over de koffie op de werkplek, want voor thee, chocoladedrank, soepen, koekjes bij de koffie, disposables, etc. zijn wéér andere aanbieders. Zodat het er voor de facilitair verantwoordelijken niet beter op maakt om een keuze uit al deze mogelijkheden te maken.

Daarom zij er bevlogen leveranciers. Merkonafhankelijk, goed op de hoogte van de mogelijkheden, met passie voor hun producten en altijd bereid om al luisterend en pratend met de klanten hun juiste keuze te gaan bepalen. En waar die te vinden zijn, laat zich gemakkelijk raden.