Facilitaire performance houdt kortgezegd in dat er op strategisch niveau wordt gewerkt aan de totale klantbeleving.
Van het verbeteren van verschillende processen tot het realiseren en uitvoeren ervan. Daarbij is feedback een erg belangrijke factor. De klantbeleving wordt steeds belangrijker; iedere leverancier, bezoeker en klant verwacht steeds meer van organisaties. Het is voor hen belangrijk dat zij gezien, gehoord en begrepen worden. Het betreden van het terrein, het parkeren, de ontvangst bij de receptie of het in kennisstellen dat er bezoek is. Het valt allemaal onder facilitair management. Facilitair management is op deze wijze de katalysator en verbindende factor in de ontwikkeling van onder meer de facilitaire performance op strategisch niveau binnen de organisatie. De facilitair manager weet facilitaire performance te ontwikkelen en te borgen. Hij draagt zorg voor een gastvrije cultuur, producten en processen met een gastvrije ambiance en uitstraling van gebouwen. De facilitair manager ziet het belang van een goede klantrelatie en heeft inzicht in de (diverse en continu veranderende) behoeften en verwachtingen van de interne en externe klanten en stemt de dienst-verlening hier op af.
Daarnaast is FM verantwoordelijk voor de performance in gastheerschap van alle facilitaire medewerkers en het realiseren van de facilitaire performance.

Originally posted on 1 januari 2022 @ 09:08