Beoogde kantoorinrichting begint met een passend ontwerp

Er zijn tal van redenen voor een organisatie om naar een andere kantoorinrichting te beginnen. Toe aan iets anders, verhuizing, versleten, achterhaald, etc. Als het zover is, bepaal dan eerst wat de beoogde doelstelling van de werkplekken en werkomgeving is, want dat bepaalt voor welke kantoorinrichting wordt gekozen. En begin op basis daarvan pas aan het samenstellen van een passend ontwerp.

Bij het ontwerp van een kantoorinrichting komen er nog tal van vragen naar voren, zoals uitstraling (modern, sfeervol, ruimtelijk), stijl (industrieel, traditioneel, creatief), gebruik (ergonomisch, akoestiek, gezond), doel (flexibel, functioneel, inspirerend), randvoorwaardelijk (duurzaam, maatschappelijk verantwoord, circulair), financieel (goedkoop, comfortabel, luxe), etc. Dit alles, al dan niet in combinatie.

En voor de facilitair verantwoordelijken, die na deze overwegingen nog niet zijn afgehaakt, is er nog de invulling van de inrichting, waar onder meubilair, verlichting, schoonmaak, planten, wand- en raambekleding, vloerbedekking, afscheidingen, opbergruimten, plafonds, etc. De kantoorapparatuur, -artikelen, veiligheid, beveiliging, toegankelijkheid, etc. nog buiten beschouwing gelaten.

Een goede oriëntatie op de (on)mogelijkheden van de beoogde kantoorinrichting begint met een bezoek aan de beursvloer. Daar zijn alle benodigde aanbieders tegelijkertijd aanwezig om met de bezoekers hun kennis, informatie, goed raad en advies te delen.

Foto SKEPP. Het ontwerp moet een zijn met de beoogde kantoorinrichting.

Aandachttrekkers

AJ Producten

Akoestiekexpert

Bazelmans AV

Bloom & Wolf

BOW Systems

BuildingLine

Cabb-in

Dersimo

Durable Nederland

EASY Noise Control

Ecolution

Fiori Project

Herculan

Markant

Mobile Locker

Noki Lock

Nonhebel

OPNIEUW!

Primetime

SigNature

Studio SKEZ

Valor Services Group

Zipperwall