
Voor de basiscommunicatie maakt de beursorganisatie gebruik van een aantal communicatiekanalen. Deze zijn zowel in eigen beheer als van externe partijen. Het specifieke gebruik van deze mogelijkheden zijn wel exclusief voor de beursorganisatie.
Deze communicatiekanalen worden tegelijkertijd gebruikt voor zowel het vragen om aandacht voor het aanbod van individuele deelnemers als de vakbeurs in het algemeen. Ingeval van dat laatste komt de communicatie ook altijd de gezamenlijke deelnemers ten goede. Het is als bij de 3 musketiers, allen voor een en een voor allen.
In het individuele overzicht van iedere deelnemer, dat deze 24/7 digitaal kan inzien, is van alle bijdragen aangegeven, welke de beursorganisatie voor een bepaalde bijdrage heeft ingezet. In de opsomming is van alle kanalen een link opgenomen.
De beursorganisatie maakt gebruik van de volgende communicatiekanalen:
- Schriftelijke Facilitair Journaal.
- E-zine Facilitair Journaal
- Bezoekersnieuwsbrieven
- Sociale media: Linkedin en X.
- Persberichten mediapartners.

Met de verschillende soorten communicatiekanalen realiseert de beursorganisatie voor zijn deelnemers een crossmediale benadering. (Foto Shutterstock)