« Deelnemen « Succes verzekerd « Klantcontacten

Maak uit klantcontacten interessante beursbezoekers

Ieder commerciële medewerker heeft een aantal klantcontacten. Dat kan zijn op de afdeling klantenservice, de helpdesk, verkoop, etc. Klanten die vanwege de geleerde diensten, c.q. producten hoogstwaarschijnlijk potentieel bezoeker zijn van de vakbeurs in het algemeen en de stand van de deelnemer in het bijzonder. Sluit daarom ieder klantcontact af met een uitnodiging voor het bezoeken van de stand.

Die afsluiting kan zowel digitaal, schriftelijk, telefonisch als mondeling zijn. Digitaal in bijvoorbeeld een e-mail; schriftelijk in een factuur; telefonisch door afscheid te nemen met een verwijzing om elkaar op de stand op de vakbeurs te ontmoeten; en mondeling door met elkaar af te spreken om elkaar terug te zien op de stand op de vakbeurs.

Ook kan het contactformulier of de vermelding van het contact op de website voorzien worden van een toevoeging, dat het bedrijf tijdens de beursdagen uitstekend bereikbaar zal zijn op de stand. Ook kunnen medewerkers in de out of office melding erop wijzen, dat zij weliswaar afwezig zijn per e-mail, maar dat zij wel bereikbaar zijn op de stand op de vakbeurs. En wat te denken van een algemene mededeling naar het gehele klantenbestand, dat het bedrijf tijdens de beursdagen wellicht wat minder goed bereikbaar is vanwege de aanwezigheid met een stand op de vakbeurs. Uiteraard kan dat ook aangegeven worden voor een bepaald afdeling.

Naast voormelde vormen van klantcontacten en het ter sprake brengen van de deelname zijn er ongetwijfeld nog veel meer vormen van klantcontacten die ingezet kunnen worden. Betrek de medewerkers erin. Dat geeft vaak verfrissende ideeën en goede suggesties.

Ontmoeten is zeer belangrijke vorm van klantcontacten.