Mediapartners om bezoekers te werven
Voor de organisatie van de jubileumeditie werkt de organisatie samen met een aantal mediapartners. Deze beschikken over schriftelijke en/of digitale media, die zij inzetten om meer belangstelling op te wekken om de vakbeurs te bezoeken. Deelnemers die bij die opgewekte belangstelling willen aanhaken, kunnen daar op bepaalde voorwaarden bij aansluiten.
De beursorganisatie heeft geen zakelijke relaties met deze mediapartners, zodat hij geen zeggenschap heeft over aanbod, uitvoering en/of prijzen. Mediapartners en deelnemers dienen hun onderlinge relatie daarom geheel zelf in te vullen. Uiteraard zijn er ook andere media, die geschikt zijn voor het uitdragen van de boodschap van standhouders, maar geen mediapartner van de vakbeurs zijn.
Dit laatste ie het gevolg van het grote aantal beursthema’s. Op basis daarvan komen naar schatting honderden media in aanmerking om een mediapartnerschap mee aan te gaan. Het is voor de beursorganisatie onmogelijk om met de meeste van samen te gaan werken, omdat het er eenvoudigweg teveel zijn.
Uitgangspunt van de organisatie voor het aangaan van een mediapartnerschap is, dat het medium een belangrijk deel van de doelgroep van de vakbeurs benadert. Daarom zijn de mediapartners meestal
Meer lezen
De bezoekersinteresses kenmerken zich door een grote verscheidenheid.