Digitaal adverteren voor gerichte, 24/7 en unieke aandacht
In de tegenwoordige, digitale maatschappij valt het niet mee om digitale aandacht te krijgen als deelnemer aan de vakbeurs. Reden voor de beursorganisatie om het digitale adverteren te koppelen aan het eigen adressenbestand en de bezoekersregistratie. Het werkt heel eenvoudig: de digitale boodschap van een deelnemer wordt gekoppeld aan een specifieke inhoud.
De koppeling van een digitale boodschap aan een specifieke inhoud vindt op verschillende manieren plaats. Veel beursbezoekers gaan gericht op zoek naar kennis en informatie. Daarbij komen zij uit op de pagina’s waar over een bepaald onderwerp is geschreven, zoals die van de Beursthema’s, Bezoekersinteresses en Van deelnemers. Van daar uit zoeken zij verdere informatie op. Zo komen zij als vanzelf uit bij de individuele bijdragen van de organisatie, c.q. de deelnemers.
Daarnaast vraagt de beursorganisatie gericht aandacht voor de specifieke inhoud, waar de boodschap van de deelnemer aan is gekoppeld. Te denken valt aan bezoekersnieuwsbrieven, e-zines van het Facilitair Journaal en zijn digitale Gidsen.
Ook zijn er nog commerciële, digitale advertenties:
- Advertorials in de e-zines en de bezoekersnieuwsbrieven.
- Pop-ups op specifieke onderdelen van de beursvloer, zoals het lezingenprogramma en de prijzen.
Digitale advertenties zijn gekoppeld aan het adressenbestand van de beursorganisatie.