« Deelnemen « Succes verzekerd « Promotie-artikelen

Beursbezoekers zijn geen ‘folderrapers’

Het weggeven van promotie-artikelen op de vakbeurs lijkt niet meer van deze tijd te zijn. We hebben al bijna alles, lijden daarnaast aan overconsumptie en de inkoopprocedures nodigen ook al niet uit. En toch dragen promotie-artikelen om meerdere redenen nog altijd toe aan een succesvolle beursdeelname.

In de regel zijn bezoekers van de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer geen ‘folderrapers’. Maar met behulp van gerichte promotie-artikelen zijn er zeker meer bezoekers over de spreekwoordelijke standdrempel te trekken. Zo biedt het overhandigen van een ‘weggevertje’ de mogelijkheid om in gesprek te komen met de beursbezoeker. Op zijn minst vergemakkelijkt het deze stap. En als een presentje raakvlak heeft met het aanbod van de deelnemer is het zelfs een belangrijk aanknopingspunt om het gesprek daarover te beginnen. En reikt de deelnemer het presentje pas na het gesprek uit om de beruchte ‘folderrapers’ voor te blijven, daarmee wordt nog altijd het signaal aan de bezoeker afgegeven, dat hij diens komst op prijs heeft gesteld.

Daarnaast biedt het geven van een promotie-artikel de kans om het bedrijf langer in de aandacht te houden dan de duur van het standbezoek, onder ogen te brengen als er een logo van de deelnemer op staat of als het raakvlakken heeft met zijn aanbod. Is de beursbezoeker al een relatie dan zal deze de gift weten te waarderen en de band versterken. En vergeet niet, dat het meedragen van een promotie-artikel over de beursvloer, de deelnemer ook meer zichtbaarheid geeft onder de beursbezoekers.

De keuze van het juiste promotie-artikel is minder gemakkelijk dan het lijkt, ook al ligt het antwoord besloten in het antwoord op de vraag: Waarom wil de deelnemer iets weggeven? Natuurlijk is de keuze eenvoudig als present een afspiegeling is van het aangebodene, maar heel vaak zal dat niet zo zijn. Wat dan? Daarvoor is het het beste om bij een leverancier van promotie-artikelen naar de mogelijkheden te vragen. Die heeft de beste kijk op wat er zoal te vergeven valt, want het aantal promotie-artikelen is bijna oneindig.

Het woord promotie-artikel heeft het al in zich: daarmee wordt bezoek aan de stand gepromoot.