Wat bezoekers niet hadden mogen missen
Wat bezoekers niet hadden mogen missen
Kenmerkend voor bezoek aan een vakbeurs is, dat er vaak alleen gelegenheid is om het meest in het oog springende aanbod waar te nemen. Reden voor bezoekers om in de weken na zo’n bezoek de catalogus nog een keer in te kijken of op de website nog eens het aanbod in te zien. Het zijn dezelfde momenten, die veel standhouders tot aan de zomervakantie benutten om hun beurscontacten te informeren, mee af te spreken en/of van kennis te voorzien.
Voor stadhouders die hun deelname aan de vakbeurs tot aan de zomervakantie extra onder de aandacht willen brengen of de bezoekers in hun oriëntatie willen sturen, stuurt de beursorganisatie in de week na de vakbeurs aan alle tienduizenden bezoekers, geregistreerden en belangstellenden een e-zine, waarin alleen berichten over de folders van standhouders op hun website zijn opgenomen. Naar rato geplaatst, zodat iedere folder hetzelfde aantal views heeft. Bovendien opgenomen op de website van de vakbeurs.
Dit sponsoritem is vooral bedoeld voor deelnemers, die hun informatiefolder naar alle beursbezoekers willen nasturen, omdat zij hen niet op hun stand hebben ontmoet. Een sponsoritem, dat voorkomt, dat er een beursbezoeker niet van hun aanbod op de hoogte is gebracht.
De voordelen van uitreiking van gedigitaliseerde, schriftelijke folders: goedkoper, veel hogere oplage, niet alleen tijdens de beursdagen en niet alleen onder beursbezoekers.