Zo, en nu eerst een lekker bakje koffie
Zo, en nu eerst een lekker bakje koffie
Al vele edities lang verzamelen zich iedere beursdag veel bezoekers al ruim voor het open gaan van de beursvloer. Hun vroegere aanwezigheid heeft diverse oorzaken: de files hielden korter op dan verwacht, de wens om op tijd aanwezig te zijn of de behoefte aan acclimatisering. In alle gevallen stellen de vervroegde bezoekers het op prijs om vóór het open gaan van de beursvloer een kopje koffie te drinken. Vandaar het ontstaan van het sponsoritem ‘Koffie voor vroege vogels’.
Máár de ontwikkeling van de beursvloer stond niet stil. Het ontmoeten op de beursvloer breidde zich in de loop van de edities uit tot de entree. Niet langer maken alleen maar ‘vroege vogels’ gebruik van de koffie aan de ingang, maar ook de latere bezoekers, die even moeten wachten op een collega, mede-alumni of vakgenoot, waarmee zij de beursvloer opgaan. En aangevuld met een watertje of versnapering maakt het inmiddels deel uit van een begroeting bij de entree.
Het effect van het sponsoritem ‘Koffie voor vroege vogels’ reikt ver. De sponsornaam staat vermeld op en bij de (digitale) uitnodigingen, die in de maanden voorafgaand aan de vakbeurs in een oplage van vele honderdduizenden exemplaren worden verspreid onder de doelgroepen.
Meer lezen
Grote waardering van beursbezoekers voor gesponsorde koffie.