« Van deelnemers « Oplossingen « Overzicht kwijt bij gebouwbeheer?

Overzicht kwijt bij gebouwbeheer?

Al het onderhoud en beheer dat voor meerdere locaties wordt uitgevoerd door de medewerkers of onderaannemers, dient inzichtelijk te zijn. Voldoe ik hiermee wettelijk als eigenaar en voert de gebruiker zijn deel van de onderhoudstaken wel uit? Kloppen de facturen met het uitgevoerde werk en zijn de wettelijke geëiste certificaten wel aanwezig bij een controle door het bevoegd gezag? Het onderhoud en controle daarop is dagelijkse kost voor medewerkers en kost ontzettend veel tijd. Na een tijdje raak je het overzicht kwijt en weet je niet meer aan welke locatie het onderhoud of beheer is uitgevoerd.

LogboekenOnline is ontstaan uit de behoefte van een grote GGZ-instelling met meer dan 200 locaties in Nederland. LogboekenOnline heeft, tijdens de ontwikkeling, samengewerkt met VGGM (Veiligheidsregio Gelderland Midden), Installateurs en adviseurs. LogboekenOnline® is hét online registratiesysteem dat al sinds 2012 jouw papieren logboeken vervangt. Geen rondslingerende mappen, geen rommelig archief en geen onzekerheid meer of je aan de wettelijke verplichtingen hebt voldaan. Voor deze innovatieve doorbraak is LogboekenOnline in 2013 bekroond met de landelijke Innovatieprijs Brandveiligheid, en daar zijn wij nog steeds heel trots op!

Eenvoudig
LogboekenOnline neemt je aan de hand mee en vereenvoudigt het bijhouden van meer dan 100 verschillende installatielogboeken. Installatiemerk onafhankelijk, makkelijk geïmplementeerd en nog makkelijker bij te houden. Er is altijd direct inzicht betreffende de onderhoudsstatus van al je locaties

en installaties omdat de -meer dan 300 samenwerkende onderhoudspartijen- rechtstreeks muteren en de verplichte documenten uploaden in LogboekenOnline! Je hebt er ‘geen omkijken’ meer naar!

Tijdbesparend
Doordat alle logboeken worden bijgehouden in één online systeem, bespaar je veel tijd. Daarnaast heeft LogboekenOnline ook een handige tool om werkopdrachten en terugkerende facilitaire activiteiten in te plannen. Ook bevat LogboekenOnline een module checklists. Hiermee is het mogelijk een zelf te maken (of je haalt deze uit de bibliotheek) periodieke checklist aan een installatielogboek te koppelen, bijvoorbeeld voor de BHV organisatie. In de module Brandmeldinstallatie zijn de formulieren ‘maandelijks, 4&8 maandelijks en jaarlijks beheer conform de NEN2654 1 en 2 ook beschikbaar voor uw interne personeel.

Veilig
Geen papieren ordners meer, maar alle gegevens overzichtelijk, actueel en extreem goed beveiligd in de Cloud. Betrokken partijen kunnen, afhankelijk van hun autorisatie gemakkelijk gegevens raadplegen, controleren en aanpassen.

Conform wetgeving en NEN
LogboekenOnline is geschreven binnen de geldende BB2012, NEN-, SCIOS/-SCOPE 1/12, 14 en machinerichtlijn 2006/42/EC normen. Daarom hoef jij je geen zorgen meer te maken over de wettelijke zorgplicht omtrent het beheer van installaties. Elke gebruiker, zoals onderhoudspartij, Hoofd BHV, technische dienst, locatie manager, externe BHV opleiders, meldkamerpersoneel, certificeerder of controlerende instanties zoals het bevoegd gezag, werken in hun eigen ‘laag’ in het systeem, onafhankelijk van elkaar. En toch heb jij het totaaloverzicht!

Dashboard
Dankzij onze handige features maken wij je werk makkelijker en overzichtelijk. Zo kun je via het dashboard naar het onderhoudsoverzicht en zie jij op welke locaties het onderhoud is uitgevoerd! Ook kun je werkopdrachten versturen. Je zet eenvoudig een werkopdracht uit naar al je collega’s of onderhoudspartij. Wanneer je werkopdracht wordt afgesloten wordt dit geregistreerd en ontvang jij daarvan automatisch een bericht. Ook heb je een planmodule in LogboekenOnline. Wanneer je een taak aan een collega hebt toegewezen, krijgt deze hier automatisch een bericht van.

Statistieken
LogboekenOnline genereert rapportages en statistieken. Zo kun je in één oogopslag zien welke installatie onderhouden is of welke installatie de meeste storingen veroorzaakt. Hierdoor kun je direct preventieve of correctieve maatregelen nemen.

Checklists
Maak eenvoudig checklists in LogboekenOnline of kies een checklist sjabloon uit onze bibliotheek. Dankzij de QR-code die je ontvangt als -gebruiker, kun je eenvoudig de QR-code scannen, log je in en voer je de werkzaamheden uit in je zelfgemaakte checklist

Inmiddels is LogboekenOnline uitgegroeid tot de leverancier van alle mogelijke logboeken en checklists. Zo beschikt LogboekenOnline, naast de module Brandmeldinstallaties over de module Liften en de module Legionellabeheer met bluetooth thermometer. Daarnaast leveren wij meer dan 120 overige installatielogboeken en zijn onze programmeurs dagelijks bezig met het uitbreiden van het systeem en kunnen, indien klant specifiek, het gewenste logboek kosteloos voor je maken.

Ben je nog niet bekend met LogboekenOnline, maar wil je wel alle logboeken in één portal? Neem dan contact met ons op!