Deelnemers op zoek naar meer beleving op hun stand ontkomen niet aan het gebruik van audiovisuele middelen. Daarmee sturen zij met behulp van beeld, geluid en verlichting de zintuigen naar de gewenste impressie en uitstraling van het aanbod van de standhouder. Audiovisuele middelen en mogelijkheden zijn er in vele soorten en maten. Van goedkoop naar duur. Daarom is het goed zich op tijd te oriënteren.
Hoewel veel standbouwers audiovisuele middelen (willen) leveren, is het verstandig eerst het licht op te steken bij de leveranciers zelf. Bij voorkeur leveranciers die zelf ook op de beursvloer staan, want zij kunnen niet alleen het beste de behoefte bepalen van een collega-standhouder, maar ook het snelste service verlenen. Hoe korter de lijnen, hoe sneller problemen opgelost. In alle gevallen kunnen zij uit eigen deelname-ervaring adviseren.
Bij audiovisuele middelen gaan de gedachten meteen uit naar de audiovisuele onderdelen, zoals beeldschermen, digitale borden, geluidsboxen, beamers, presentatieschermen, etc. Daarmee kan tegen een acceptabele prijs al een heel stuk van het audiovisuele wensenpakket ingevuld worden. Tenslotte gaat het om een eerste kennismaking, niet om het uitdiepen van een bestaande relatie.
Deelnemers die hun stand meer vanuit hun creativiteit dan van hun bedrijfskas laten bouwen kunnen daarnaast denken aan bijzondere, audiovisuele toepassingen, zoals virtual reality, de experience room, een videowall of de inrichting van een presentatie. Uiteraard hangt daar dan ook een bijzonder prijskaartje aan.