
Kennisoverdracht is altijd goed voor positieve aandacht van beursbezoekers. Ongeacht of het gaat om een lezing op de beursvloer, het publiceren van een kennisbijdrage of een presentatie op het Oplossingenplein. Door het delen van kennis bouwen deelnemers vertrouwen in hun deskundigheid op, ontwikkelen zij een relatie met wie zij hun kennis delen en bouwen zij een voorsprong op in vergelijking met de concurrentie.
Dรกรกrom faciliteert de beursorganisatie kennisoverdracht op zowel de beursvloer als op zijn websites en nodigt deelnemers van de vakbeurs ook herhaaldelijk uit om daar invulling aan te geven. Natuurlijk heeft de beursorganisatie daarbij in het achterhoofd, dat met de kennisoverdracht van de deelnemers ook aandacht gevraagd kan worden voor het evenement. Maar als dat leidt tot meer (gekwalificeerde) beursbezoekers profiteren de deelnemers daar ook van.
Deelnemers die ook overtuigd zijn van de meerwaarde om aan kennisoverdracht te doen, kunnen meedoen met de organisatie door hun kennisbijdrage naar het beurssecretariaat te sturen. Deze zorgt dan voor aanlevering bij de redactie van het Facilitair Journaal. Zodra die besluit tot publicatie wordt de bijdrage opgenomen in de communicatiekanalen van de beurs, zoals de e-zines, het vakblad Facilitair Journaal en op de website.

Met kennisoverdracht vult de deelnemer de relatie op betrouwbare wijze in.