Intelligent beheer van sleutels
Organisaties bezitten sleutels en bedrijfsmiddelen die van cruciaal belang zijn. Als deze items verloren, gestolen of moeilijk terug te halen zijn, gaat dit gepaard met hoge kosten voor het bedrijf. Er is een complete oplossing voor elke organisatie.
Die belofte doet dienstverlener Traka Nederland. Als marktleider op het gebied van sleutel- en asset beheer voorziet Traka bedrijven in innovatieve oplossingen om hun operationele processen te verbeteren. Vanuit de eigen vestiging (voorheen NoRisk KeyManagement) worden al ruim 20 jaar klanten van naam en faam bediend met intelligente oplossingen voor het beheren van sleutels en andere gedeelde bedrijfsmiddelen.
Het gebruik van sleutels en apparatuur heeft vaak een grote impact op de bedrijfsvoering. Als deze verloren gaan of defect zijn, kan dit ernstige gevolgen hebben voor de productiviteit, veiligheid en beveiliging. Dankzij snelle toegang tot bedrijfsmiddelen zoals voertuigen, scanners, sleutels en laptops kunnen werknemers hun werk doen. Traka’s oplossingen kunnen worden geïntegreerd met bedrijfssystemen om u te helpen het gebruik te beveiligen, te beheren en te controleren.
Voorbeelden
Items met een hoge impact bij verlies of diefstal:
- Sleutels van auto’s bij een dealerbedrijf.
- Verdedigingsmiddelen voor politie en gevangenissen.
- Scanners voor orderverzamelaars en magazijnen.
- Hoofdsleutels voor vastgoedbeheerderes.
- Geneesmiddelen die aan patiënten moeten worden verstrekt.
Bij verlies of diefstal van bedrijfsmiddelen of sleutels kan dit grote gevolgen hebben voor de productiviteit, veiligheid en beveiliging. Een klant krijgt een slechte ervaring wanneer een autodealer geen sleutel kan vinden. Medewerkers verliezen tijd met het zoeken naar apparaten en kunnen hun werk niet goed doen.
Een verpleegkundige verliest tijd met het zoeken naar sleutels en apparatuur wanneer ze voor patiënten zou kunnen zorgen. Levens en veiligheid worden in gevaar gebracht als sleutels in verkeerde handen terechtkomen.
Beheer en controleer online
Volledige zichtbaarheid en controle van sleutels en bedrijfsmiddelen stelt de klant in staat om de veiligheid, beveiliging en processen te controleren.
- Beheer en volg het gebruik online: beheer gebruikersrechten, verleen toegang tot sleutels en bedrijfsmiddelen direct, op afstand en online.
- Directe online toegang tot uitgebreide rapportage van het gebruik: u weet wie toegang heeft tot wat, wanneer en waar! Inclusief directe toegang tot audittrails en rapporten. Stuur op naleving en stimuleer verantwoordelijkheid via tracking.
- E-mailmeldingen en foutlogs ontvangen: Ontvang waarschuwingen als iemand de sleutel of een bedrijfsmiddel niet terugbrengt en bekijk foutlogs, zodat u ze snel kunt herstellen.
Integraties
Integreer met het systeem van uw keuze voor een efficiënte gecentraliseerde controle. Gecentraliseerd beheer in het door u gekozen systeem: beheer sleutels en uitrusting op het hoogste niveau door Traka te integreren met uw bestaande bedrijfssystemen – zoals gebouw-, personeels-, voertuig- en incidentbeheersystemen
- Intelligente toegang: gebruik de gegevens die u al hebt om de toegang en beveiliging beter te beheren en verbeteringen door te voeren.
- Efficiënt beheer van de toegang: wanneer werknemers bij de organisatie komen of verlaten, verleent of herroept u eenmalig toegang tot sleutels en apparatuur vanuit uw centrale systeem als onderdeel van het gebruikersbeheerproces.
- Dwing naleving af: controleer in real time of het personeel gekwalificeerd is voordat zij sleutels of middelen uitchecken die door opgeleid personeel moeten worden gebruikt.
- Stem de toegang af op ploegenpatronen: stem de toegangsregels af op de werktijden en rollen van het personeel om ervoor te zorgen dat mensen alleen toegang hebben wanneer ze die nodig hebben.
- Voorkomen dat voorwerpen worden meegenomen: als uw gebruiker sleutels of apparatuur heeft, zal synchronisatie met uw toegangscontrolesysteem voorkomen dat hij de locatie kan verlaten totdat hij deze terugkrijgt.
Eenvoudig, logisch en effectief – Traka-integraties vereenvoudigen de administratie en laten bedrijfsmiddelen voor u werken.
Het Integration Partner Programme van Traka stelt organisaties in staat om integraties te ontwikkelen tussen Traka-systemen en andere (‘derde’) software, met behulp van Traka’s REST API’s, voor eigen gebruik of voor wederverkoop.
Dit creëert mogelijkheden van hoe Traka een organisatie kan helpen bij bijvoorbeeld toegangscontrole- en beveiligingsbeheeroplossingen, fysieke beveiligingsinformatiebeheersystemen, videobeheersystemen, dealerbeheersystemen, wagenparkbeheer en nog veel meer.
De klant moet bepalen waar die meer controle en zichtbaarheid nodig heeft en laat Traka de gaten in bestaande systemen opvullen.
Andere kennisbijdragen van deelnemers aan de editie 2025
- 1
- 2
- Volgende »