Deskundigheid als onmisbare aanvulling op verantwoordelijkheden

Iedere toeleverancier op het gebied van werkplekken, gebouwomgeving en/of gebouwbeheer beschikt over een of meerdere expertises, waarmee zij relaties deskundig adviseren en/of kunnen informeren. Waar hebben de facilitair managers en gebouwbeheerders rekening mee te houden bij het oplossen van problemen en hoe kunnen zij het beste omgaan met hun verantwoordelijkheden voor de werkplekken en het gebouw?

De deskundigheid van de deelnemers is vaak gebaseerd op praktijkervaring, productontwikkeling en/of zelfstudie. Hun deskundigheid is vrijblijvend en wellicht gekleurd, maar in alle gevallen wel van waarde. Hun deskundigheid is geen praatje voor de vaak. Daarom kunnen de deelnemers de bezoekende, facilitair verantwoordelijken een heel eind op weg helpen in hun oriëntatie. En wie weet, leidt het delen van deskundigheid wel tot een langdurige relatie.

Met de deskundigheid van standhouders zijn bezoekers doorgaans goed de weg gewezen.